Рекомендації
щодо попередження та протидії насильств у сім’ї
Вчителю необхідно пам’ятати
–
Жоден сигнал щодо насильства в сім’ї не можна сприймати
легковажно, навіть якщо він надходить від дитини.
–
Кожне втручання має індивідуальний характер. Ні в якому разі не можна переносити на
конкретний випадок висновки, зроблені вами або вашими колегами у схожій, на
вашу думку, ситуації сімейного насильства.
–
При спілкуванні з постраждалими необхідно враховувати, що
діти перебувають зазвичай у стані сильного емоційного збудження (або
пригніченості) внаслідок пережитої загрози та психічного перенапруження.
–
Спосіб ведення розмови має сприяти заспокоєнню та підтримці
постраждалих.
–
Дитина зазвичай не здатна оцінити ситуацію і рідко називає
пережите саме насильством.
–
Кривдник дуже часто видає себе за спокійну, врівноважену
людину, яка не розуміє, чого від неї хоче вчитель. Зовнішньо це виглядає досить
вигідно.
–
Винуватець часто покладає відповідальність за скоєне на
жертву, мовляв, сама напросилася, довго дошкуляла йому, і він (вона) в якийсь
момент просто втратив контроль, не стримався(-лась).
–
Винуватець обіцяє зробити все, що тільки побажають члени
сім’ї та шкільні фахівці, аби тільки останні відмовилися від втручання.
Рекомендації
психологам у разі першої допомоги жертвам домашнього насилля:
-
Не кидайтеся відразу обіймати потерпілого. Візьміть його за
руку або покладіть свою руку йому на плече. Якщо побачите, що це людині
неприємно, уникайте тілесного контакту.
-
Не вирішуйте за потерпілого, що йому зараз необхідно (він
повинен відчувати, що не втратив контролю над реальністю).
-
Не розпитуйте потерпілого про подробиці того, що сталося. Ні
в якому разі не звинувачуйте його в тому, що сталося.
-
Дайте потерпілому зрозуміти, що він може розраховувати на
вашу підтримку.
-
Якщо потерпілий починає розповідати про те, що сталося,
спонукайте говорити не стільки про конкретні деталі, скільки про емоції,
пов'язані з подією. Домагайтеся, щоб він говорив: «Це не моя провина, винен
насильник»; «Було зроблено усе можливе в таких обставинах».
-
Якщо потерпілий вирішив звернутися в міліцію, йдіть туди
разом. При оформленні заяви, з'ясуванні прикмет злочинців він знову в
подробицях переживе жахливу ситуацію. Йому буде потрібна ваша підтримка.
-
При консультуванні жертв сексуального насильства необхідно
домагатися наступних цілей .
-
Забезпечити можливо повніше і безумовне прийняття себе.
-
Сприяти підвищенню самооцінки.
-
Допомогти скласти конкретний план поведінки в обставинах,
пов'язаних з насильством (інформація про міліцію, правоохоронні органи, медичні
процедури).
-
Допомогти визначити основні проблеми.
-
Допомогти мобілізувати системи підтримки особи.
-
Допомогти усвідомити серйозність того, що сталося.
-
Допомогти усвідомити необхідність згаяти час на одужання.
-
Виявити і зміцнити сильні сторони особи клієнта.
Особливості поведінки
батьків або осіб, що їх замінюють, яких запідозрюють у жорстокості по
відношенню до дитини
-
Суперечливі, плутані пояснення причин травм у дитини і
небажання внести ясність в подію.
-
Небажання, пізнє звернення по медичну допомогу або ініціатива
звернення по допомогу виходить від сторонньої особи.
-
Звинувачення в травмах самої дитини.
-
Неадекватність реакції батьків на тяжкість ушкодження,
прагнення до її перебільшення або зменшення.
-
Відсутність стурбованості за долю дитини.
-
неувага, відсутність ласки і емоційної підтримки в поводженні
з дитиною.
-
Стурбованість власними проблемами, що не відносяться до
здоров'я дитини.
-
Оповідання про те, як їх карали в дитинстві.
-
Ознаки психічних розладів в поведінці або прояв патологічних
рис вдачі (агресивність, збудження, неадекватність і ін. ).
Немає коментарів:
Дописати коментар